Compromís per Monòver vol donar suport al professorat interí que s’ha manifestat hui en la ciutat d’Alacant. Esta manifestació coincideix amb el quart dia de vaga dels sis que este col·lectiu s’ha vist obligat a convocar com a resposta a la consellera d’Educació, Maria José Català, que ha decidit actuar unilateralment, en contra del plantejament de tots els sindicats i del col·lectiu afectat, i ha imposat un decret que pot provocar que es queden sense treball més de 5.000 interines i interins amb molts anys d’experiència.

Manifestació a Alacant

El professorat interí ha treballat durant anys, amb la vocació per bandera, fent-se càrrec de les vacants més conflictives, canviant de residència cada any i cobrint les baixes d’altres professors de banda a banda del País Valencià. Este esforç, que des de Compromís volem subratllar i valorar com és degut, no és tingut en compte pel Partit Popular, que continua alimentant una constant campanya de desprestigi contra el professorat, per encobrir l’objectiu principal d’este decret: seguir destruint l’educació pública i totes les persones que, amb el seu treball diari, han lluitat i lluiten per dignificar-la i per assegurar que l’educació no es convertisca en un luxe elitista, sinó en un dret públic, universal i gratuït.

Des de Compromís per Mpnòver denunciem este nou atac contra l’educació dels nostres fills i les nostres filles, un atac acarnissat que va començar amb retalls de tot tipus, augments de ràtio i baixes sense cobrir, i que hui continua amb un colp directe contra els professors i les professores, que no solament veuen com no se’ls reconeix la tasca que desenvolupen, sinó que, a més, són desacreditats novament pel PP davant de l’opinió pública.