El darrer dia 26 de desembre, la dreta de Monòver (PP+GIMV) va aprovar la modificació del Reglament que regula els mitjans de comunicació municipals. Mitjançant els canvis introduïts, entre altres coses, es prohibeix la realització de debats polítics en l’emissora municipal (Ràdio Monòver), amb l’objectiu, segons aquestes formacions, de despolititzar-la i; que l’espai que queda buit, en la programació, siga destinat a donar-li veu a la ciutadania.

Des de Compromís per Monòver volem fer-nos-en ressò d’aquesta mesura perquè pensem que es tracta d’una retallada de la llibertat d’expressió, ja que amb aquesta acció els partits polítics, que d’acord amb l’article 6è de la Constitució del 78, “expressen el pluralisme polític […] i són instrument fonamental per a la participació política”, queden privats de poder d’adreçar-se als seus conciutadans i, per tant, sense poder-los traslladar-hi la diversitat d’idees i de projectes que cadascun de nosaltres representem.

Això sí, des de Compromís per Monòver, volem que els mitjans de comunicació municipals siguen bidireccionals, amb la participació conjunta de partits polítics i ciutadans, perquè la ràdio és gran i tots tenim cabuda. A més a més, la nostra Coalició hi és conscient que tots els canvis socials, polítics, econòmics, culturals, etc., que necessita el nostre poble, només seran possible si treballem conjuntament els partits polítics i la societat a qui representem.

COMPROMÍS PER MONÒVER NO VOL CAP MORDASSA